onsdag 5 oktober 2011

Joggmis!

Ja det är ett ord jag hittat på... när man både joggar och promenerar (prommis)

Var ute igår och idag, lite sämre tid idag på min "lilla" runda men känner mig tyngre, fel vecka...
Men snacka om att man rensar tankarna när man är ute, bara jag och musiken i lurarna.

Har en lång och en lite kortare runda som jag mätt upp med hjälp av Runkeeper i mobilen. Den korta kör jag nu för jag vill få upp flåset och farten. Den långa är mer om man vill vara ute längre för på den orkar man inte jogga så mycket av den. Och en vacker dag ska jag orka jogga hela den lilla rundan! Gäller att börja i rätt skala...

Imorgon blir det vilodag men sen på fredag ska jag och sambon spela badminton! Brukar få en skaplig träningsvärk av det då man sällan använder musklerna på det sättet :P

Sen får det bli lilla rundan igen på söndag.

Jag är INTE en morgonmänniska, går alltid upp när alarmet ringer på morgonen men jag gillar det inte :P MEN nu verkar hjärnan ha fattat galoppen för jag tänkte att nästa vecka när jag börjar åtta, ge mig ut vid sju-tiden! Oj oj oj...! Sen en snabb dusch och iväg till jobb. :-)
Återkommer om hur det går...

1 kommentar: