måndag 31 oktober 2011

Med spring i benen!

Igår hade jag träningsvärk i benen efter ha suttit en massa på huk när vi la golv i vårt kök, men det hindrade mig inte! När jag kom hem efter jobb igår så svidade jag om och begav mig ut!

Och igår hade jag bannemig mer spring i benen än jogg! :-D
Rundans snitt var 3 sekunder sämre än mitt tidigare bästa men totaltiden var kortast hitintills!
Så idag.... är träningsvärken värre! Och ännu värre lär den bli imorgon då jag idag ska gå upp på cisternerna i Oljehamnen, och det är många trappsteg! :P

Just det, har en ny första siffra på vågen, ÄNTLIGEN!!!! Ingen nia här inte, är tillbaka på det ljuvliga åttiotalet!
Dock är det "den där veckan" nu och då vet jag av erfarenhet att det sällan är minus på vågen, hoppas bara så att jag tappar lite ändå, vill verkligen lämna 90-talet bakom mig! Just nu ligger jag på 89,5...

Jag har ju varit med i en Rivstarts-grupp på facebook och där var en tjej som la ut en utmaning, inget godis på två månader, dvs från den 24 oktober till 24 december! Och en vecka senare har jag inte ätit en enda godisbit! Nu är det bara typ åtta veckor kvar :P

Ha det underbart!

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    schysst med ett golvprojekt! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Vi har just nu en golvtävling som du kan titta på! Vill du ha en liten morot kan du kontakta mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer.
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Du är superduktig! Oj vad gott det blir med en skumtomte på julafton! Heja dig:-)

    SvaraRadera
  3. Hittade dig hos Joanna på livsvinst och tänkte heja, jag är också skåning (iaf sen en månad tillbaka ;)

    SvaraRadera