måndag 26 september 2011

22

Ja, det är ett faktum. Jag har 22 points kvar av veckobonusen efter helgen!! Har det hänt innan.... NEJ! :-D

I fredags åt vi på Väla, men åt inte upp alla pommesen som låg på tallriken, i lördags blev det hamburgare till lunch och vi åt ute på kvällen... Hade tänkt en bakad potatis till köttet på kvällen men så klart blev det pommes ändå. Men blev en hel del motion innan på dagen så det gick väl an!

Kl åtta i lördags morse var jag i Kärnanparken, promenerade i rask takt dit och sedan skulle jag och ordförande i Fotoklubben hänga upp tavlor som en del av Trädets dag... Gick sådär... Vajrar gick av och det tog låååång tid! Men fick lite motion där med. :-) Senare gick jag, sambon och en kompis till parken igen och tittade på bilderna som fortfarande hängde(!) och efter det gick vi upp i Kärnan. Ett ca 35 meter högt torn, många trappsteg! Sedan fortsatte vi promenade ner i stan till båtarna och turade några vändor. Dock höll jag mig till zero, sparade drickandet till kvällen.

På kvällen åt vi på O´Learys och ja, trots pommes och två cider så blev det ingen katastrof på points-kontot!

Igår var vi på kak-kalas. Men denna gången lyckades jag hålla mig till en omgång tårta iaf. Så när jag summerade allt idag blev jag väldigt glad!!! :-D

Var nöjd med maten och mängden alkohol så visst kan man viktväkta och ändå ha kul ;-) Och till sist kommer tänket, att man faktiskt inte måste äta upp allt bara för det ligger på tallriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar