måndag 22 augusti 2011

Lite tankar...

På kvällen, man har kanske varit ute och promenerat eller så har man bara fejjat hemma, man har ätit middag, man sitter i tv-soffan. Då kommer det krypande, man känner det komma så smått. Tugg-behovet!!

Många gånger försöker jag bara att ignorera det, men ibland funkar inte det. Nu försöker jag att inte ha en massa onyttigheter hemma, och har haft viktväktarnas små chipspåsar som bara är 3 points/påse. Och popcorn! Det kan jag inte leva utan så det finns alltid hemma. Vet att jag är dålig på att ha frukt hemma, och förstår inte varför för fruksallad är ju så gott! Och det är 0 points! Men även om man skulle äta frukt, vv-chips eller popcorn så VARFÖR?? Och hur kommer man ifrån det där? Nu kanske någon tycker, ja men sitt inte vid tv:n då men bor man i lägenhet, har motionerat vad man ska, ja då är där inte så mycket att göra. Har märkt att behovet är inte lika stort om jag sitter vid datorn och tex redigerar bilder men det kan jag inte göra var kväll...

Nåväl, ska väl komma till insikt med detta med en dag. En sak i taget.

Hoppas vädret håller i sig idag, planerar att promenera idag med och självklart har jag regnkläder men det är så mycket trevigare att gå i solsken...

Har fortfarande inte kommit på vad jag och sambon ska äta ikväll. Nog bäst att klura ut det, dålig fantasi? Javisst!

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är en vanesak, och alla vanor kan man vänja sig av med. Tänk så här: "jaha, nu blev jag sugen på något att tugga på. Okej, det går över." Och det gör det efter en stund, jag lovar. Tuggsug liksom röksug kommer i vågor, och det går alltid över. Härda ut, börjar sticka eller virka så du får annat att tänka på.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera